Camera de Comerț și Industrie a României, în parteneriat cu OTP Consulting Romania S.R.L. și Camera de Comerț și Industrie Prahova, implementează în Regiunea de Dezvoltare Sud-Muntenia, proiectul POCU/82/3/7/105848 cu titlul „SMART Start-up – Antreprenoriat inovativ și sustenabil în Sud Muntenia”, care se va desfășura în perioada 15.01.2018 – 14.06.2021.

Astăzi o să povestim despre relații publice, nu relații cu publicul, despre comunicare și nu despre scris, despre imagine și nu despre reclamă – pe scurt, despre ce este  PR-ul (și mai ales ce nu e). Toată lumea comunică, ceea ce nu e neapărat bine și, dacă nu e ușor de intuit limita de prea mult, ce e clar e că lipsa de comunicare duce la violență în toate formele ei: de la clienți nemulțumiți la crize de imagine, scădere a vânzărilor sau dispariție de pe piață a unui brand.

Între toate metodele de promovare online a unui produs sau serviciu, de la canalele de Social Media la promovarea plătită prin Google, Facebook și Youtube Ads, de la SEO și afiliere la content marketing-ul realizat pe blogul (sau vlogul) business-ului, de la newslettere și până la influencer marketing, trecând prin activări offline de tip OOH, sampling și networking, parcă tot mai rar își găsește locul în strategiile de comunicare PR-ul.

Ce este și ce nu este PR-ul

Ce este de fapt PR-ul, în afară de volatil, greu de măsurat și cu rezultate incerte? Cu ce el diferit de marketing și de ce ar trebui să investești în PR? Și, înainte de a ne lansa într-o discuție de tip ce a fost primul – oul sau găina și dacă PR-ul face parte din marketing sau invers, aș clarifica 3 aspecte:

PR-ul nu e marketing, căci nu vinde, ci creează reputația unui produs și a brandului din spatele lui, ține legătura cu oamenii interesați direct sau anticipează unde ar mai fi loc de interes. PR-ul nu aduce bani dar poate economisi bugete importante de performance și de media prin trucuri ingenioase. PR-ul nu convinge, doar aduce în atenția oamenilor potriviți lucruri care i-ar putea interesa și pe care le-ar putea da mai departe.

PR-ul nu e copywriting, nu e creație, nu e nici măcar storytelling, deși are nevoie de toată susținerea acestora – PR-ul reprezintă plasarea unei povești sau a unui mesaj în locurile unde publicul interesat consumă informație. PR-ul nu e un om, e haina care îl îmbracă (și nu orice haină, aș adăuga, ci rochia de seară) nu e o voce, ci tonul adaptat situației, nu e să spui ce bun e un concept ci să îi faci pe oamenii relevanți să vorbească despre cât de bun e.

PR-ul reprezintă intuiția și know-how-ul care ancorează în contexte diferite un proiect, este ușa deschisă cu bunăvoință care duce la înțelegerea și respectul reciproc dintre un brand și publicul său, este o relație mutuală și foarte personală.

Link catre articolul integral: https://www.nomadtalks.ro/pr-101-sau-niste-c-uri-in-comunicare-ce-iti-vor-face-viata-mai-usoara/

„SMART Start-up – Antreprenoriat inovativ și sustenabil în Sud Muntenia” are o valoare totală de 18.121.660,84 lei, din care finanțarea nerambursabilă este în sumă maximă de 18.012.835,98 lei, echivalent a 99,40% din valoarea totală eligibilă a proiectului.

Obiectivul general al proiectului presupune dezvoltarea spiritului antreprenorial și generarea unui număr crescut de locuri de muncă și de afaceri cu profil non-agricol în Regiunea de Dezvoltare Sud Muntenia, prin formare profesională, dezvoltarea de competențe antreprenoriale și manageriale, precum și sprijin acordat persoanelor cu vârsta de peste 18 ani, care doresc să inițieze o activitate independentă în această regiune. Astfel, vor fi înființate și finanțate 72 de afaceri și vor fi create 144 de locuri de muncă.

Proiect co-finanțat din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014 – 2020.

Camera de Comerț și Industrie a României

tel/fax: 021.319.01.00, e-mail: ccir@ccir.ro

Camera de Comerț și Industrie Prahova

Persoane de contact:

Maria Ciobanu, tel: 0745997811 e-mail: maria.ciobanu@cciph.ro

Dragos Mihut, tel: 0769.285.529, e-mail: mihut.roman@gmail.com, pentru județele: Ialomița și Călărași

OTP Consulting Romania

Persoana de contact – Mara Matei, tel: 0734167153, e-mail: mateimara@yahoo.com.